عصر پویایی آریایی(A.P.A)

 

معمولا توصیه می‌شود دو ساعت پس از انجام ورزش، غذای سبک یا میان ‌وعده‌ای مصرف کنید. در واقع مصرف مواد پرکالری و کربوهیدرات‌ها بلافاصله پس از ورزش می‌تواند حساسیت انسولینی بدن را بالا ببرد.


ادامه مطلب
نوشته شده در ۱۳٩۳/٤/۳۱ساعت ٩:۱٦ ‎ب.ظ توسط مارال نوایی نظرات () |

 

تصورات اشتباهی درباره تغذیه ورزشکاران وجود دارد که تعدادی از آنها به تغذیه پیش از ورزش مربوط می‌شود. برخی می‌پندارند غذا خوردن پیش از انجام حرکات ورزشی باعث ایجاد حالت تهوع و انقباضات شکمی در ورزشکار می‌شود. برخی فکر می‌کنند اگر با شکم خالی ورزش کنند، چربی بیشتری می‌سوزانند


ادامه مطلب
نوشته شده در ۱۳٩۳/٤/۳۱ساعت ٩:٠٩ ‎ب.ظ توسط مارال نوایی نظرات () |


** ماهی
یکی از بهترین چربی سوزهایی که باید برای سلامت بدن خود از آن استفاده کنید ماهی است. این خوراکی خوشمزه و پرقوت باعث می شود تا ملاتونین در بدن بیشتر ترشح شود. هورمون ملاتونین برای افزایش سوخت و ساز در هنگام خواب ترشح میشود از این رو با خوردن ماهی باید منتظر چربی سوزی آن هم در خواب باشید. در کنار این هورمون امگا3 نیز وجود دارد که خود یک عامل تنظیم کننده چربی های بدن است.


ادامه مطلب
نوشته شده در ۱۳٩٢/۱٢/٧ساعت ۱:۱۳ ‎ق.ظ توسط مارال نوایی نظرات () |


١) شکم بزرگ:
در این حالت، چون تعادل انحنای کمری یا لوردوز به هم می‌خورد ستون مهره‌ها ناچار است انحنای مهره‌های سینه‌ای یا کیفوز را بیشتر کند و همین امر به گودی زیاد کمر، قوز پشتی و بر هم خوردن راستای قرار گرفتن سر و انحنای گردنی منجر می‌شود و درد ایجاد می‌شود.


ادامه مطلب
نوشته شده در ۱۳٩٢/۱۱/٢٤ساعت ۱٠:۳٠ ‎ق.ظ توسط مارال نوایی نظرات () |


تمرینات زیر ماهیچه های شکمی، اصلی بدن و ستون فقرات را تقویت کرده و باعث می شود تا شکم صاف و تختی داشته باشید. با درگیر شدن ماهیچه های شکمی و اصلی بدن، وضعیت ایستادن شما بهبود یافته و بسیاری از دردهای شما کاهش می یابد...


ادامه مطلب
نوشته شده در ۱۳٩٢/۱۱/٢٤ساعت ۱٠:٢۱ ‎ق.ظ توسط مارال نوایی نظرات () |


کم کم انسان ها متوجه شده اند که با استفاده از مواد شیمیایی و مصنوعی زندگی خود و محیط زیست را به خطر انداخته اند. به همین دلیل اینروزها بیشتر از هر وقت همه سعی میکنند که با جایگزینی مواد طبیعی و راه و روش ها خانگی, آب رفته را به جوی برگردانند. در اینجا تعدادی از این درمان های خانگی با مواد طبیعی را برایتان نقل قول کرده ام که مطمئنأ خیلی از آنها را خودتان میدانید ولی فکر کردم جالب است که دوباره مروری بر آنها داشته باشیم. 


ادامه مطلب
نوشته شده در ۱۳٩٢/۱۱/٢٠ساعت ٩:٢٩ ‎ب.ظ توسط مارال نوایی نظرات () |


1) بدلیل داشتن پتاسیم زیاد ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها می باشد.
2) موز ملین بوده و همچنین و به عنوان درمان اسهال و اسهال خونی کاربرد دارد.
3) موز خونساز است بنابراین اشخاص لاغر و کم خون حتما باید موز بخورند.


ادامه مطلب
نوشته شده در ۱۳٩٢/۱۱/٢٠ساعت ٩:۱٩ ‎ب.ظ توسط مارال نوایی نظرات () |


1. وزن واقعا ژنتیک است. 

هنگامی که دانشمندان اولین بار آن را در موشهای چاق ویژه ای کشف کردند، آنها آن را به سادگی "ژن چاقالو" نام نهادند. سالها بعد، هنگامی که ژنوم انسان را برای یافتن نشانگانهایی که سبب آسیب پذیری بیشتر در برابر دیابت نوع 2 می شوند، جستجو می کردند، ژن چاقالو( که اکنون با نام مؤدبانه تر FTO نامیده می شود) در آنجا هم خود را نشان داد. در واقع آشکار شد که افراد دارای دو رونوشت از این ژن، نسبت به آنهایی که این ژن را ندارند با احتمال 40% بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 و 60% بیشتر در معرض دچار شدن به چاقی هستند. همچنین افرادی که فقط یک رونوشت از این ژن را دارا هستند، نیز دارای اضافه وزن هستند. 


ادامه مطلب
نوشته شده در ۱۳٩٢/٩/۱۳ساعت ۱٢:۱٩ ‎ب.ظ توسط مارال نوایی نظرات () |

Design By : Mihantheme